Friday 15 July 2011

bila kita pulak bercerita.....

hello, nama kita Anas Iman. ibu kita tade ni, jadi kita amik la lappy ibu kita sebab kita nak update belog, hehe, bijak tak kita???

semalam kan, umur kita masuk 3 bulan dah, yay!! kita suka sebab kita dah besau. nurse timbang kita, nurse cakap kita bambam tau, pastu nurse bagitau ibu kita yang berat kita sudah 6.5kg lah, aiyakk beratkan kita. ibu kita pon kata kita berat, huhu!!

bulan lepas berat kita 5.5kg, pastu sekarang sudah 6.5kg. jadi sebulan kita naik 1kg lah, wow!!!

emm kita kesian kat ibu sebab kena dukung kita yang berat comel ni, hehe!! tapi kita tau, ibu kita tak kisah sebab ibu kita sayang kat kita sangat-sangat, hehe!!

pastu kan, nurse inject kita tapi kita nangis kejap je sebab kita terkejut, pastu ibu bagi kita hadiah, terus kita tak nangis. nak tahu tak apa hadiah kita dapat? hehe, kita dapat susu ibu kita la, kuikuikui. kita suka susu ibu sebab susu ibu kita berkhasiat hingga kita jadi bambam macam sekarang ni, hehe.

ohh, kita dah ade hobi baru dah. kita suka hisap tangan kita sendiri, hehe. pastu kan, kita pon dah pandai hisap ibu jari dah, comel kan. tapi kan, ibu kita selalu tarik tangan kita bila kita hisap tangan / jari sebab ibu kita kata tak comel, tapi kita rasa comel, hehe!!

oleh sebab kita dah besau, kita pon jadi gud boy je sekarang. kita nangis bila kita nak susu & masa kita nak mintak ibu dodoikan kita je. lain-lain masa, kita banyak mainlah. kita suka ibu kita agah kita, pastu kita gelak-gelak lah. pastu kan, sekarang ibu dah ajar kita duduk dalam carseat dah. bila kete gerak je, terus kita tido. kita bangun bila ibu angkat kita, hah, baikkan kita. kita taknak susahkan ibu kita lagi, sebab aritu ibu kita cakap taknak bagi kita 'hadiah' kalu kita nangis-nangis lagi, hehe!! jadi, kita kena behave lah, takleh nakal-nakal lagi.

alamak, kita dah lapar lah, kita nak nangis suh ibu amik kita ni, okeylah, kita jumpa lagi ye, tatata!!



yang ikhlas,
Anas Iman

4 comments:

Kak Vit said...

Assalam..:-)
http://rafaliah.blogspot.com/2011/07/untuk-anak-yang-baru-pulih-dari-demam.html

Rosie Rose said...

awak, awak... kite pun suka susu mommy kite. sib bek tak campur susu lain! walaupun cuma susu ibu, kite semua membesat dgn sihat jugak kan? Tp mata awak bulat la anas! ;)

Aina Rahman said...

comel la awak main2 belog ibu awak ni, mama kita belom kasi kite update belog die. tgk belog mama kite berhabuk bersawang dah. anas..nnti kite main2 kt chatbox ea. nak bodek mama suruh kasi kte main blog die. =d

Fiszah_pjo said...

salam kenal cikgu nadiah...salam kenal jugak dari adriana buat anas iman :)

oh la la!