Tuesday 3 May 2011

i love u darling!

mula-mula tepek gambar Anas yang suka benar tido gaya camni. agaknya dia rasa free kan tido gini, bila kita ubah dia tido proper sikit, dia msti nangis pastu sambung tido balik gaya camni jugak, huhu. bedung pon kadang mahu, kadang tak mahu. skrg cuaca panas yang amat kan, belakang Anas dah naik ruam-ruam merah dah, sian Anas.

hmm, hari ni Anas sudah 20 hari, bermakna sudah 20 hari jugak ibu Anas Iman ni berpantang. tak sabar nak habiskan 20 hari lagi, hehe. sebab nanti habis pantang, leh kuar jalan-jalan dah, leh tinggal dengan abah Anas selama sebulan di Terengganu lak, Yay! nanti masa tu, kita dera abah Anas lak jaga Anas, hahahaha! tapi Anas ni bila abah dia ada, dia behave jek, nangis pon macam nak taknak je, abah dukung dia mesti cepat je tido, tapi bila abah dia tade, mula la dia merengek-rengek nak susu la, nak dukung lah pastu nangis pon beria sampai ibu pon takut time Anas nangis.

ohh, berat Anas sekarang sudah 3.8kg, masa lahir berat Anas cuma 2.69kg je. fuyooo, berat Anas naik banyak ni. patutlah bila dukung macam berat semacam jek. ini hasil ibu BF Anas tiap kali Anas bunyi ek ek la kan, hehe. cayam Anas Iman ni, :)

abah mithali dgn anaknya, hehe!

syukur sangat pada Tuhan sebab kurniakan saya suami sebaik dia ni. sebab apa? sebab sepanjang saya berpantang ni, dia bersungguh menjaga saya dgn Anas. lepas saya bersalin, encek suami sempat bercuti 7 hari dan dalam tempoh tu, encek suami lebih mudah terjaga berbanding saya bila Anas merengek malam-malam, dialah yang riba sambil ulit Anas sampailah si kecik tu tertido, kdg-kdg dialah yg kejut saya utk susukan Anas. dia jugalah yg urut kaki saya tanpa saya pinta, pakaikan saya stokin, siapkan susu utk saya minum, pimpin saya ke toilet bila saya rasa seksanya berjalan lepas kena jahit tu, bersama-sama saya bila saya tukarkan pampers dan baju Anas, pakaikan bekung utk saya supaya perot saya cepat kempis, hehe!

pastu bila encek suami kembali bekerja, berhari-hari saya rindukan dia. berhari-hari saya ternanti-nanti bilalah dia boleh bercuti utk terus menjaga saya dengan Anas ni, hehe! dann bila Sabtu dan Ahad lepas dia cuti, saya dera dia lagi utk terus menengok Anas supaya saya boleh tido dngn lenanya tanpa gangguan, tapi Anas ni malam-malam mula la merengek-rengek nak susu. maka beranganlah saya nak tido lena, hehe!

kesayangan saya sampai mati ---> abah Anas Iman dan Anas Iman

4 comments:

Rosie Rose said...

alahaiiiii... so suwittt!!! jeles nihhh... ni yg tak sabar nak tunggu bb keluar nihhh... fuhh, fuhhh...

seronot kan dah ada baby? rasa complete jer. Walaupun semua rasa sakit dan ketidakselesaan tu ada... happy for u nad!

ZianaRazali said...

complete sweet family kak nad..:)
k.nad dok umah pasir pekan ker?

wan fyewa said...

HUKHUK...rase sayu hati kan dgn suami kite bile die layan cmtu..me pon cmtu dulu, die la yg meriba bdk kecik nih mlm2 smpai tersengguk2..i tdo mati la.igt senang u nk tdo dgn lena cmtu..hahah!
u oke lah encek suami tgk u bersalin..me encek suami xleh masuk takut pengsan tgk perut kne potong 2 plk . ;p

tp bby dh 2-3bln sgt baik laa...xde bgn malam pon, tp kite plk kne kejut die utk susu, klu x,kita xleh tdo susu bengkak..;(

molliesa said...

sweet sangat...anas cepat besar ye sayang..besar ngan sihat...:) bila kite akan bersua muka ye? hehehe...

oh la la!