Saturday 8 January 2011

kesah pemohor besar

ingatkan angan-angan dia nak jadi penyimpan mohor besar raja-raja habis takat ITU jek, tapi rupanya ada sambungan lagi....

hmmmm.

pagi-pagi buta dia dah mesej berbaur perasan, :

" eh penyimpan mohor besar raja-raja dah bersara la, saya naik pangkat la pasni, HAHAHAHA! "

gulp!!!
angan-angan betol lah minah ni, tapi u make my day happy dear, huhu!! ntah apa yang best sangat buat dia bercita-cita nak jadi penyimpan mohor besar raja-raja tu. hmmm.

mungkin sebab leh masuk tv time nak umum puasa dan raya kot, HAHA! semua orang kan tertunggu-tunggu dia utk umum waktu puasa dan raya kan. kan. kan. <----- kira glamer la kot, huhu!!!

siapa dia??
Nah!! inilah dia minah berangan tuuu...

yo! yo! wassap wassap berasapp!!


bila belek-belek album dalam laptop ni, sikit betol gambar dia. Dia tak suka bergambarkah?? ahh ngak mungkinlah, sebab dia pon gila camwhore macam aku jugak, hoho.

inilah namanya, Kakak borek, adik rintik, HAHAHA!!!

ini gambar tahun lepas masa tengok movie Shrek Forever After kat kuantan, tapi tak sempat tengok habis pon sebab KakMah tetiba jek sampai awal kat rumah aku. arghh!! rugi jek tiket, huh!!

oke.

tetiba jek pagi ni ter'emo' pasal dia. dia umur 26 tahun ni, aku pulak 27. jadi kami ni kira sebaya lah (ececey). apa dia suka, aku pon suka dan apa aku tak suka, dia pon tak sukalah. hmm, kan dah cakap tadi, kakak borek, adik rintik kan, hehe!!

dia gila-gila, aku pulak terlebih gila, so kami kira kamceng lah. tapi, masa kecik-kecik dulu, kami tak kamceng, tapi samseng. asyik nak gaduh jek. cuma bila dewasa sikit, dan masing-masing duk jauh ni, hubungan kami makin akrab. kalau sehari tak bermesej bodo-bodo, macam tak sah..

dan kadang-kadang sempat jugak bergosip pasal si polan dan si polan, HAHA. sangat tak cool kan (--")

asal balik kampong jek, dan dia pon balik jugak, terus aku lupa suami sebab terasyikkk borak dengan dia. ntah nape, tapi dia kira macam bestfriend merangkap adik jugak lah. begitu jugak dengan topup prepaid, kalau topup RM10, memang sekejap je habis sebab borak dengan dia lah. suami pon dah paham sangat dah bini dia ni (=__=)..

tapi sejak Ma asyik tanya dia bila nak berkahwin ni, aku jadi psiko sikit, HAHA. giler, ini bukan jeles cuma aku rasa nanti bila dia dah kawen mesti dia dah takde masa nak mesej bodo-bodo kat aku lagi. mesti dia sudah sibuk dengan dunia rumahtangga dia jek.

pulak, aku tak berapa kenal pakwe dia dan dia pulak berahsia soal pakwe dia. konon surprise lah, ceh!! terus aku rasa janggal sikit lah, (+___+)

hmmm, tak macam aku dulu, waktu aku kapel dengan suami, bila nak kuar mana-mana, aku mesti bawak dia sama. kira dia dgn suami aku kamceng jugak lah, sebab masing-masing gila, HAHA. tapi aku tahu, masa aku nak kawen aritu, dia sedih jugak. siap hadiahkan aku satu frame gambar yang penuh dengan gambar edited aku bersama keluarga tau. siap ada word WE LOVE U!!!

hmmmmm. masa KakMah kawen dulu, lain. sebab kami excited nak dapat abang dan tahu KakMah dah cukup mature utk kawen walaupon kadang-kadang ada jugak angin tak betol, hehe!!

tapi bila aku nak kawen, dia siap cakap lagi, aku tak layak lagi nak kawen sebab perangai macam kanak-kanak. sebab itu jugaklah, bila dia nak kawen nanti, aku rasa macam tu jugak, sedih. lagipon dia tak mature, macamana nak kawen???

tapi eh! bila dia nak kawen SEBENARNYA?? dia takde cakap pape pon, aku pulak emo lebih apesal, HAHAHA!!

oke la, nak mandilah.
habis cerita. bye-bye!!

2 comments:

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

beshkn de friend yg sehati sejiwa...saya pun ada jugak..tp skrg dia dah jadi tunangan org..so kena share dgn tunang dia...dulu dialah segalanya..namun xper kan..janji kita dua2 bahagiaaa!!~~ kawan poreber sehati sejiwa..!!

nadiah said...

weiyda :

ni bestfriend merangkap adik ni. segala mala kalau boleh dia nk mtk sponser jek. HAHA.

tapi oke la, ade jugak teman bercerita yg semmgnya kita boleh percaya. susah senang, gumbira sedih, gosip kepochi bersama. sbbnya masing2 dh paham sgt situasi keluarga sndiri. tabiat diri sndiri. HAHAHA.

oh la la!