Wednesday, 6 July 2011

oh, dalam dilema lagi lah.

cuba berpositif!

bngun-bangun terus kuar motto mcm tu, sebab sekarang baru sedar membesarkan anak bukannya senang & bukannya susah pon. yg penting kena sentiasa positif. :)

dan mcm malam tadi, tiap sejam Anas mesti hisap tangan sendiri tanda protes 'ibu nak susu, nak susu', padahal baru sejam sebelom tu susukan dia, huhu. maka bangunlah mak dia sambil mamai-mamai, haha. mula-mula bf dia sambil duduk, tapi makin lama, mak dah taktahan, mak bf la sambil baring, leh mak tido sama, hahaha. tapi yang mak geramnya, dia bukan nak hisap lama pon, tapi kejap-kejap je, kira macam nak nyotnyot je, huhu.

jika dulu, dia hanya bangun dua jam sekali, kadang-kadang tiga jam baru bangun & kadang-kadang subuh baru dia bangun (tapi jarangla). tapi sekarang semuanya sudah berubah, sianghari pon dia suka melekat dengan saya, hinggakan bila dia lepaskan sendiri susunya & saya nak letak dia atas tilam atau buai, dia akan sedar atau nangis semula. maka terpaksalah saya sambung bf dia & biarkan dia lena atas riba saya atau lentokkan dia atas bahu saya.

pastu bila keadaan tido malam dia pon berubah, maka saya jadi makin risau utk tinggalkan dia dgn Tokmanya, bukan sebab apa, saya takut menyusahkan Tokmanya. memang niat saya sebelom ni, jika saya ada anak, saya takkan susahkan mak sendiri utk jaga anak saya tapi keadaan memaksa saya menyusahkan mak saya, lagipon saya yakin dgn jagaan mak saya berbanding orang lain, :)

persoalannya sekarang : kenapa Anas makin suka bergayutan dgn saya? Adakah sebab dia tahu saya akan tinggalkan dia utk keluar bekerja & hari-harinya dia hanya disumbat dengan botol susu sahaja? hmmm.

tapi, macam adik saya ckp, baby ni memang suka buat hal bila mak ayah dia ade sama dgn dia, tp bila dia dijaga oleh org lain, dia takkan mengada-ngada sangat lah, percayalah!!

maka, saya percaya kata-kata adik saya sebab dia penah jadi babysitter anak sedara saya dulu. :)

helo! mata saya bulat kan? sapa nak lawan saya??

4 comments:

Puan aiNa Rahman said...

Anas bambam..meh nak geget sket..hehe.

sabar la nad..pengorbanan kan. anak klo duk dengan orang lain, insyaallah die akan behave. klo ade ibu bapa die, die mmg agak ngada2 sikit..same la mcm haikal. =D

Mama Marcello said...

bambam nye dierrrrrrrrr.....geram...
besh kan nad dah ade baby...tp xpela, u tabahkan hati yerk.. dugaan nad berjauhan ngn baby, i plok dugaan berjauhan ngn suami...huhu...


TABAHLah WaHAI IBU2...

adachadisini said...

Ya Allah. Comel sangat N.A.I ni kenapaaaa... Gerammm lahhh unty!

Anah said...

bulatnya mata anas..baby mmg camtu kot, sbb pernah tinggalkan Adam kat MIL, elok je perangai, sopan gitu. bila anah balik terus hek hek nangis ala ngada2 gitu..

selamat berkenalan

oh la la!