Thursday 7 April 2011

boleh tak nak merungut?

kalu DULU, bila bab keje saya selalu merungut cakap itu ini tak best pastu saya pasti cepat-cepat bagi alasan nak berenti keje walhal keje itu OK, cuma saya yang TAK OK, hehe!

adik-beradik, mak ayah dan suami paham dengan perangai saya. Ya! perangai saya yang suka bagi alasan, tapi saya rasa alasan berenti keje saya itu munasabah, sebab itu saya nak berenti, hehe!!!

tapi, tapi, kali ni, dengan keje yang ini, secara rasminya SUDAH SEBULAN SAYA BEKERJA, hoyeh!! hoyeh!! dan saya rasa kali ni, saya mature sikit sebab saya rasa saya boleh bertahan lama dengan keje ini, walaupon keje ni saya rasa tensi hingga rasa mahu pengsan, rasa mahu beranak secepat mungkin je, rasa mahu cuti lama sikit pastu baru sambung keje, rasa mahu ade kuasa luarbiasa utk melayan setiap kerenah kanak-kanak riang kat pra saya, hakhak!!

keje saya seronok sebab dapat melihat perkembangan kanak-kanak ribena ni belajar selok belok kehidupan kan, tapi dalam 25 orang kanak-kanak tu, ada pelbagai ragam yang kadang-kadang saya rasa kenapalah mereka perlu berperangai begini. saya sudah tidak larat melayan mereka, ohoi hoiii.

1. ada yang berperangai sangat nakal dan bersikap gangster hingga menganggu kawan-kawan lain.
2. ada yang nampak sangat cool, comel tapi ya ampunnn pandai sungguh bergaduh.
3. ada yang mulut becok masa berkawan tapi bila suh membaca, mulut tu mcm digam-gam je.
4. ada yang bila disuruh menulis, melukis punyalah malas, tapi bila bab makan, dialah juara.
5. ada yang suka kita je layan dia, tp bila kita layan org lain, boleh pulak dia menangis-nangis, huhu.
6. ada yang perlu dimarah-marah dulu, barulah reti senyap tapi pandang lepa mata kita, bising balik lah.
7. ada yang sikit-sikit suka melapor, 'cikgu, Nabila taknak kawan dgn saya bla bla bla..'
8. ada yang kejap-kejap 'please teacher, may i go to toilet'..
9. ada yang bila kita marah, dia lapor kat nenek dia, pastu nenek dia datang repot kat kita cucu dia takut dtg sekolah sebab cikgu garang, huhu!
10. ada yang buat saya rasa mahu beranak cepat-cepat je, supaya ketensionan saya stop sekejap, dan bila saya sudah pulih saya akan sambung keje saya semula, hehe!

seronok memang seronok sebab dalam ramai-ramai tu, ada jugak yang menyenangkan jiwa saya, membaca menulis melukis pon pandai. tapi biasalah, hidup ni perlulah bercabaran barulah syok kan, hehe!

tiap kali saya menjerit supaya budak-budak ini menerima arahan saya ataupun diam utk seketika, si baby ni pasti menendang perot saya dengan kuat sekali menandakan protes 'eh ibu, behave lah, jangan garang-garang! tak baik garang-garang ni, hehe!'.

selamat pagi cikgu, hehe!!

dan ohh, saya belom bersalin lah. saya senyap bukan tanda saya tak rindukan dunia belog ni, tapi keadaan sentiasa tidak mengizinkan saya berbelog, hehe!

saya sudah 36 minggu preggy lah, bermakna saya sudah 9 bulan dan sedang menghitung masa je utk melahirkan si anak pujaan hati yang suka kick kuat-kuat ni, hehe!



noted : Tahniah buat mommy Molie yang sudah selamat melahirkan Adam Aryan yang sangat comel. Juga buat dua kawan : Mommy Nini (ibu kepada Raiyan Idraqi) dan Mommy Etty (baby blom decide nama) yang masing-masing juga sudah pon melahirkan baby mereka, hohoho! bestnya, hingga saya pulak yang tak sabar nak lahirkan si baby ni, huhu!!

4 comments:

chik star said...

hihi, nad jgn merungut.Kene syukur sebab dah punye kerja tetap.

hihi mesti kelakar kan tengok gelagat budak2 kecik ni.
:DD

nadiah said...

chik star :

Alhamdulillah, syukur sesangat!!

cuma merungut ni sbb kondisi diri dh x bpe kuat, tp lepas deliver siap lah budak2 ni, hehe!

Yap! kelakar, mcm2 perangai ada. dahla comel. :)

Aina Rahman said...

hahaa...biasa la nad, karenah budak2 kan. tu sebagai persediaan utk nad utk layan karenah si tecik bile die membesar nnti. woaa, x sabar rasanya!

molliesa said...

nad jaga diri tau..tamo marah2...hehe..thanks beb,,:)

oh la la!