Wednesday 29 September 2010

babak sebabak di hari raya

gambar penuh satu famili
ma dan we l nenek seorang l 9 orang adik beradik l 2 orang menantu l
2 anak sedara tapi dalam gmbr sorang saja = 16 orang sahaja

1. PAGI RAYA : berhari raya rumah MIL, semua adik beradik IL ada kecuali abang ipar seorang sebab kena bekerja di pagi raya. raya ke 3 baru balik kampong. pity him!!

2. bersalam-salaman, bermaaf-maafan, bermakan-makanan (eh betul ke?) hehe. anak-anak menakan pulak duk sibuk kutip duit raya dari situ sini, pastu duk kira sapa paling kaya, sapa paling idok kaya. hohoho!!

2. pagi raya dah makan nasik minyak sedap dari air tangan SIL, wow!! memang terangkat beb. sampai terngigau-ngigau. fuhhh, nyum nyum!! makan siap bertambah-tambah lagi wooo...

3. PETANG : Balik kampungku, kampung kutan tercinta. jumpe Ma, We, Mok, adik beradik 8 orang tuh, dan jugakkk si budak kecik, dua orang yang memang jd kerinduaan ahh..HAKIM & ASMA' AL HUDA...

4. makan pulak Soto kegemaran, pastu makan mihun sup. uhhh, sangat sedaplah...sukaaaa!! makan bertambah-tambah jugak. hahaha.

5. tema famili : Kelabu Hitam, tema famili kakMah : pink terang ya ampunn, tema aku dan suami pulak : hijau petronas kot. baju raya aku sepatutnya yang lain, tapi aku takde mood nak pakai baju baru, bermood nak pakai baju lama kaler lebih kurang sama jek hari tuu. huhu!!

6. tak meriah sangat kot raya tahun ni, mungkin sebab suamiku NZ dah perlu balik bekerja raya kedua. uh uh!! jadinya, mula raya kedua dan setrusnya aku jd bujangan lahhh. T___T

7. raya ni aku sempat melantak nasi dagang, nasi lemak, nasi himpit kuah kacang, laksa penang, laksa kelantan, nasi minyak, satay, spagetti, lontong, soto, dan blaa blaa....

8. soklan wajib aku dapat bila berkunjung rumah sedara mara, 'eh, mana cik abe nyoo?', 'kurus jah ni, bilo nak 'berisi' nie?' - penat den nak jawab, mujur soklan 'berisi' tu dah terisi pon..hehe. Alhamdulillah!!

9. Nenek saya nak ke Mekah tengah-tengah bulan 1O nanti, jadinya semua sedara mara pulang beraya la kat kampong sekaligus berkumpul nak jupe Nenek sebelom ke Mekah kan. penuh rumah nenek tau!! sebabnya...

Ayah Mie, Ummi dan Anak-anak = 9 orang
Ayah Mat, Cik Sah dan Anak-anak = 5 orang
Ayah Su, Cik Su dan Anak-anak = 4 orang
Famili saya = 16 orang
TOTAL : 34 ORANG SEMUANYA. hoho!!

10. oke, itu jek. takmo dah taip. esok pulak lah sambung. hehe!!

No comments:

oh la la!