Thursday 30 September 2010

main ciku cak daaa

gambar cilok hasilan dari encek google.

malam tadi buat kedua kalinya pegi jupe doctor utk bincang apa yang patut, amik ubat, sekaligus scan la nak tengok si baby comel ni. hehe. dan yay!! nampak dia, nampak dia tapi dia masih kecik, baru 9 minggu baby mama ni. ^___^ tapi kan, gambar scan aku idok la sama mcm gmbr scan kat atas tuu. gambar atas memang jelas nmpk baby kan, tapi aku punya tak sangat. baby masih mahu main ciku cak yee. oke tape, mama tak marah...hehe!! janji baby sihat ye...

hoho. sekarang selera makan still memuncak-muncak tapi bila nak makan je rasa takot. bukan takot nak makan, tapi takot muntah lepas makan. ayoyo!! memang skrg ni, lepas makan je, muntah. muntah pulak dalam kuantiti sama dengan makanan yg masuk perot ni. uh uh!! begini rupanya cabaran ibu mengandung. sabar nadiah sabar!!

tiap kali aku terseksa nak uweek uweek ni, mesti aku teringatkan Ma. bayangkan Ma mengandungkan 9 orang adik-beradikku. lagi besar cabaran dia kan. tabahnya Ma ni. aku ni baru sorang, dah mengeluh panjang. haha. tapi ini pengalaman paling ajaib penah aku rasa weii. best-best!! tapi aku bersyukurla, sekurang-kurangnya alahan aku tak teruk sangat, aku boleh lagi pegi jalan-jalan, tidaklah terbaring saja kat rumah ni. keje rumah pon boleh jugak settle kan, kain baju bertimbun-timbun tak lipat tu tade la, cuma kalu rambut-rambut berkeliaran di lantai tu perkara biasa. hahaha.

eh geng ibu-ibu mengandung dikalangan kawan-kawan aku pon ramai daaa. macam janji-janji pulak. hehe. nanti masing-masing bila jumpa, bawak perot memboyot je. hehe. comel-comel!!

1. Kak Nini : dalam 14 minggu
2. Etty : 14 minggu
3. Syuhada fadli : 10 minggu
4. Sakinah : 10 minggu
5. Nina Awien : 8 minggu

jadinya, due nak deliver pon lebih kurang sama je. tahun 2011, ramai becoming mama. yay!! chaiyuk chaiyuk semua. harap ramai2 la yang akan join kami-kami lagi..

note : doakan semuanya yang terbaik. AMIN!!

No comments:

oh la la!