Monday, 30 August 2010

kampungku bersemangat patriotik


jarang rasanya saya menyambut merdeka kat mana-mana. saya lebih senang sambut merdeka kat rumah saja dari bersesak-sesak kat luar. sambut kat mana-mana pon oke, janji jiwa harus merdeka la beb!! oh rupanya kita dah merdeka dah 53 tahun dah. fuhh lama tu. Alhamdulillah, moga-moga keamanan negara kita terus berpanjangan lah hendaknya. Amin!!

31 Ogos 2010
"1 Malaysia Menjana Transformasi"

kat taman saya sekarang sangat berjiwa patriotik. dimana-mana saja ade bendera malaysia. pihak jkkk taman yang pasang semua bendera-bendera ini. bagus betul pihak jkkk taman saya ni. i like!! diorang pasang sehelai bendera kat setiap rumah tau. kat depan umah saya pon ado bendera malaysia tapi hari ni dah takde, sbb dah kena curi. haiyak!! sapa la yang curi. jahat bebenor. sian saya!! T____T

yuk!! layan gambar lak yuk!!
pondok pak guard yg tak berpenghuni ni pon penuh dengan bendera malaysia

jalan nak masuk ke kawasan taman saya pon ado jugak

di depan rumah setiap orang ade satu bendera ye adik adik!

kat sign board pon ado. Merdeka!! Merdeka!!

tapi bila kat rumah saya, hanya ade kayunya aje. bendera Malaysia sudah hilang
kena curi. sape la punya keje ni, dah la bulan pose ni. sedih tau!!

tapi papepon, Merdeka Tetap Merdeka.

SELAMAT HARI MERDEKA SEMUA!!

2 comments:

Cik Cha said...

amboi. sensored habis nama jalan p rumah dia. takot org serbu raya nnti ka? Haha. kagum orang sana patriotik sungguh! tak mcm sini :|

nadiah said...

haha. harus lah. kang nk dtg beraya pulak, umah i tutup sebulan. haha.

yap!! sini memang sgt bermasyarakat sini, selalu gotong royong, makan bubur lambuk. tapi kami jrang sekali nk join. sibuk urusan dunia!! hahahaha!

oh la la!