Thursday, 31 March 2011

eh, sudah 35 minggu lah, ohh sekejapnya. ^____^

ya, ya, anak kecik kesayangan saya sudah berusia 35 minggu lah sekarang. wahh, sekejap sungguh masa berlalu kan.

hmm, berat saya tak berapa naiklah sekarang. checkup pada awal bulan ni, berat saya 54.5kg, pastu bila checkup last week berat saya cuma 54.8 kg sahaja, huhu. naik 0.3kg ajo. Ma saya cakap, kalau berat tak naik banyak atau maintain atau turun, menandakan tanda mahu bersalin tu suda dekat, hohohoho!

oooo, takut tapi mahu, hehehe!

amacam? cun tak saya pegi sekolah, hehe!!

sekarang pegi sekolah pakai maternity dress pinjam, hehe! 3 helai pinjam dengan kakak sendiri, 2 helai lagi pinjam dengan SiL, pastu sehelai lagi beli sendiri, kuikui. sminggu ulang tayang baju same jek. malas nak beli banyak-banyak. yelah, start keje pon bila dah last trimester kan. jadi kalu beli banyak-banyak macam membazir lak. pakai sekejap je, pastu dah bersalin kan. Jadi, elok pinjam aje, hehe!

kalau lah boleh pakai baju-baju biasa je pegi sekolah kan senang. tapi kena la ikut prosedur kan, pakai baju formal, baru nampak berdisiplin. hmmm. :)

letih. Yes! sangat letih sekarang. buat keje sket, pastu termengah-mengah. pastu kena rehat jap, baru leh sambung balik keje. tapi Alhamdulillah, mujurlah keje sampai kul 230 petang aje, takdelah rasa seksa sangat, cuma perjalanan dari pejabat ke kelas, kelas ke rumah rasanya sangat jauh hingga kadang-kadang rasa macam nak angkut je pejabat-kelas-rumah duk sebelah menyebelah je, supaya tade lah hamba rasa penat ya ampunnn, hehe!

sekarang, Ma ade pesan, kalau macam ade tanda-tanda pee atau poo poo yang pelik semacam je, janganlah dalam mangkuk tandas terus, sebab takut kita salahfaham, kot-kot lah itu tanda nak bersalin kan. Jadi, better pee atau poo-poo atas lantai sikit, tapi jangan lah jauh sangat dari mangkuk tu, hehe!

paham tak maksud saya??


konon nak amik imej penuh tapi tak berjaya, biasa la guna hp cabuk je, pastu si tukang amik gambar tak pandai nak amik gambar, hehe! oke kawan-kawan, saya ibu mengandung yang sedang mengandung 35 minggu sudah. tak sabar nak jupe si tecik ni, auww!!

14 comments:

chekgu Moe said...

yeay! lagi sikit jerrr...jaga diri ye nad! :)

"..butterfly.." said...

wah nad..btl gak tu kot maa u ckp..i bulan last naik cket jer..tp lupa brp..klu x silap 68 to 69.5 cmtu kot..biase nye naik 3-4kg ..hehe
gudluck beb! 2x jumaat lg, update blog as mother la pulak yer..
:D

Pya said...

Sikit minggu lagi nak keluar si keciknya! Chaiyok3 nad! ^_^

Mummy `Aish said...

Ala..comel yer..suke..tak berat mane ek awk..sy dlu sampai ke 36 minggu..berat takat 55kg je..hehe..

Puan aiNa Rahman said...

malam td aina cam sakit2 perut rs cam nak poo tp x poo..rs sgt mengah dan x selesa. takut jugak, sbb org ckp klo rs2 cmtu cam tanda nk bersalin. owhh.. =D

Rosie Rose said...

uish uish nad... dah makin sarat dah tu! byk2 doa ye dear... insyaAlah, semuanya akan dipermudahkan. tak sabar nak tgk baby nad! yayyyy!

^nanie^ said...

nad dear,pewot comel ouch..hehe..skang ni if nk mkn pape,cari je..nti kene pantang lame xleh mkn itu ini..weee..take care dear..;-)

nadiah said...

molie :

ya, ya, sikit je lagi. molie pon same lah. jaga diri leklok tau. papehal update lah. x sbr nk tgk adam molie. :)

nadiah said...

mama ewa :

2x jumaat lagi. wow, makin dekat je kedengarannya, hoho!! InsyaAllah, semoga Allah swt permudahkan segalanya lah. amin!!

nadiah said...

Pya :

sikit je lagi. Yah yah!! chaiyok chaiyok!!

nadiah said...

mummy Aish :

aah, memang x berat sangat pon. agak-agak paling berat pon nt 55kg gak kot, hehe!!

tp mybe lepas bersalin, turun byk kot. bdn saya susah naik. :)

nadiah said...

aina :

aina get ready tau, mental dan fizikal. skrg ape-ape pon boleh terjadi. chaiyuk aina chaiyuk!

nadiah said...

rosie rose :

yes. sangat sarat dah skrg. InsyaAllah, semoga nanti senang-senanglah semuanya. Amin!

nadiah said...

nanie:

ya betol tu nanie. skrg rs nak makan pape, mkn je. tp mslh skrg, org xde selera nak makan. sedeh. :(

oh la la!