Saturday 7 August 2010

ada apa dengan handbag


baru lepas selongkar handbag sendiri ni. haha, dan baru tahu, rupa-rupanya ada macam-macam dalam bag saya. hikhik! em dah penah buat entri pasal handbag dulu, tapi nak buat sekali lagi boleh? hehe

handbag sembonia kesayangan saya ni dah mengelupas lah, tak tahu lah kenapa. baru 6 bulan lebih pakai, dah jadi gitu. makin hari makin banyak dia gelupas. hukhuk! saya ada tercakap hari tu, nak beli handbag baru utk raya, then dia pon jadi begini, oh merajuk ye. amboi amboi.

hari tu, sangat berkenannnnn gila dgn handbag ni, dan sekarang sangat sayanggggg gila kat dia. sebab tu bila dia sakit, saya sedih. hehe! tapi ada hati jugak nak beli handbag baru. hohoho! tapi suami cakap, handbag ni gelupas sebab saya selalu bawak dia ke situ sini, berpanas berhujan pon dgn dia lah. hehe! em oke lah, mari kita terjah apa yang ada dalam handbag saya...

1. purse : ofkos la kena ada. kalu tak matik la saya, kat situ la simpan ic, kad bank, lesen kete, duit 20 sen 30 sen. hehe.

2. payung : motif letak? sebab nak suh beg jadi terisi sikit, hahaha! kalu hujan ke panas ke, saya jarang guna payung. malas! hehe

3. coin bag : baru je ada ni. beg kecik curi dlm drawer najihah. hehe!

4. makeup bag : konon-konon je namakan ia makeup bag, padahal dalam tu ada compact powder, lip gloss dan eyeliner je. hhaha

5. notebook dan pen : penting bila tiba-tiba teringat nak tulis list barang2 dapur ataupon menu apa-apa. hoho!

6. perfume : perlu ada sebab senang nanti bila keluar lama, dan terasa badan ni berbau, leh sembur lagi byk kali. hehe

7. handyplast : jenis yang kartun-kartun. hehe! penting sebab bila kaki melecet boleh la tampal handyplast ni. hehe!

8. mini lampu suluh : beli ni sebab blackout ari tu, senang leh standby teros..nak cari barang dalam gelap pon senang. hehe

9. panadol : taktahu knapa ada. saya jarang makan panadol sebab ada kawan cakap panadol tak larut dalam perut. jadi, saya elakkan lah memakannya

10. minyak cap kapak : oh ini wajib ada. kan dah cakap ini favourite!

11. buku bank : sebab baru masukkan duit aritu, pastu lupa nak simpan dalam kotak. jd, terus ada dalam bag ni sampai bila-bila kot. hehe

12. lens drop : untuk contact lens jika tiba-tiba mata rasa kering dan pedih kan.

em takla banyak sangat, sebab dulu rasa lagi banyak barang kot sebab bag lagiiii besar. bag ni kecik sikit la dari bag purple dulu. dulu botol air besar gedabak pon sumbat jugak. pastu jalan pon, senget bahu sebelah. hahahahaha!

No comments:

oh la la!