Saturday, 14 August 2010

hujan emas dinegeri orang, hujan batu dinegeri sendiri


saya suka bazar ramadhan sebab ada macam-macam yang menarik tertarik selera saya. hehe! suami cakap saya nafsu besar..eh nafsu makan besar maksudnya. hehe! kadang-kadang makanan yang saya tak suke pon, saya jadi suke. nyum nyum, semua macam sedap je di mata saya, padahal kalu beli, tak makan pon. last-last tong sampah lah tempatnya, aduhai! membazir tu amalan syaitan, tahu tapi nak buat jugak! T___T

macam petang tadi, bila pegi bazar ramadhan, saya mahu beli macam-macam, puding gula hangus lah, pulut panggang lah, kuih cara manis lah, puding roti lah, karipap lah, murtabak lah, apam balik lah, ohh macam-macam. sampai pening saya tengok. hehe! emm ayam golek, ayam percik yang bukan kegemaran saya pon saya rasa nak makan, apatah lagi bila tengok lauk pauk favourite saya, yummy!!! terduduk saya ka situ kot...hahahaha!

tapi, saya sebenarnya paling sukaaa bazar ramadhan kat kampung saya. mungkin sebab saya dah tahu gerai mana yang jual makanan sedap-sedap dan murah-murah. best-best! tapi yelah, bila kat negeri orang pon, oke jugak, boleh la merasa masakan negeri lain pulak kan. ^___^, cuma saya tak puashatinya, nape puding gula hangus kat sini RM2.50 per slice, kat kampong saya RM1 je per slice. oh oh ngape?

image credit : SINI
siap ade resipi tuuu, leh cuba bila rajin ^__^

No comments:

oh la la!